© Matematik Akademiet

Kontakt os:

31 13 86 16 

​Find os: 

Rugvænget 1, 2680 Solrød strand, Danmark

PROJEKTER

Khan Academy 



​Salman Khan startede for knap 5 år siden med at lave små undervisningsvideoer til sin niece, som han uploadede til Youtube. Khans videoer fik hurtigt mange seere, og interessen for hans undervisningsfacon blev hurtigt interessant for mange mennesker overalt i verden.

I dag har Khan Academy produceret knap 6000 videoer indenfor de naturvidenskabelige fag, med fantastiske 400.000.000 leverede lektioner. 



Videoerne er dog ikke længere et enkeltstående værktøj, men en del af en større helhed. Matematik, fysik, biologi m.fl. fra A-Z er lagt ind i et undervisningsunivers, med en legende tilgang til opgaverne, kombineret med "blær faktor" leveret af Facebook. Materialet henvender sig derfor på mere end én måde til de unge, da de digitale og sociale medier, som de kender så godt, er en vigtig del af portalen og det at løse en opgave.

Læreren har et rigtigt godt overblik over, hvad de forskellige elever beskæftiger sig med, uanset om det er på skolebænken, derhjemme eller et hvilket som helst andet sted i verden, gennem det underviser-værktøj, der er tilknyttet programmet. Man kan således som underviser se, hvilke opgaver der løses, hvor lang tid der er brugt på dem, hvilke hjælpemidler eleven har brugt og meget mere.



Vi har i vores tid som lærere og undervisere endnu ikke oplevet et værktøj, der i lige så høj grad differentierer, som Khan Academy gør det.

1

Udviklere af interaktiv uv.



​I kraft af vores arbejde med Khan Academy har flere forskellige personer, organisationer og virksomheder vist interesse i projektet. Heriblandt Ministeriet for Børn og Undervisning, som følger projektet nøje.

I samme forbindelse er vi nu optaget som officielle udviklere af undervisningsmaterialer i Danmark hos Uni-C og EMU.



Vi er dog ikke alene om projektet; vi samarbejder meget tæt med Løkkefonden og KMD.



 

2

Konsulenter og coaching...



Vi har i forbindelse med vores egne produktioner af undervisningsværktøjer haft brug for at afprøve effekten af det materiale, vi har haft. Vi har skabt empiri omkring materialet gennem ca. 400 elever og kursister.



I samme anledning er vi ved flere lejligheder blevet brugt som konsulenter og foredragsholdere omkring ideerne bag projektet samt brugbarheden af materialet.

 

Vi er indgået i et tæt samarbejde med Højagerskolen i Ballerup samt Marie Mørk privatskole i Hillerød.



 



3